Persondatapolitik og handelsbetingelser
1. Hvem gælder retningslinjerne for?
Retningslinjerne er fælles retningslinjer gældende for Restaurant Bangs Have, CVR-nr 32675581
Bangshavevej 23
Maribo, 4930
Telefonnr. 54 78 19 11
E-mail: bangshave@bangshave.dk
Hjemmeside: www.bangshave.dk
Alle spørgsmål vedrørende Restaurant Bangs Haves data- og personpolitik kan rettes til:
Restauratør Jesper Bjørn Kaad
Tlf.: 54 78 19 11
E-mail: bangshave@bangshave.dk
For Restaurant Bangs Have er det vigtigt at have en høj datasikkerhed for at beskytte vores brugeres personoplysninger.
2. Hvorfor indsamler og opbevarer Restaurant Bangs Have data?
Vi indsamler og opbevarer data, som er nødvendige for at vi kan varetage brugerens interesser, yde en målrettet service, udvikle nye tilbud, samt overholde bestemmelserne i den til enhver tid gældende lovgivning omkring opbevaring af regnskabsmateriale mv.
3. Hvem har adgang til data?
Adgang til data har medarbejdere ansat i Restaurant Bangs Have i det omfang, det er nødvendigt, for at medarbejderne kan varetage deres arbejdsopgaver.
Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores håndtering af betaling og booking af brod i restauranten, som ikke er udviklet af Restaurant Bangs Have. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.
Ud over til ovennævnte videregiver Restaurant Bangs Have aldrig indsamlede data.
4. Handelsbetingelser
4.1 Betaling
Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms.
Restaurant Bangs Have tager imod betaling med; Kontant Mobilepay, betalingskort og bankoverførsel. Hvis intet andet er angivet er beløbet inklusiv 25% moms. Der opkræves ikke gebyr, ved anvendelse af private kreditkort udstedet indenfor EU. Gebyr opkræves ved brug af kreditkort udstedet udenfor EU.
Restaurant Bangs Have benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.
4.1.1 Gavekort
Det er til dagsdato ikke muligt at foretage betaling med gavekort over nettet. Dette foregår foreløbigt fysisk i restauranten. Det vil derudover også kun være muligt at købe et gavekort fysisk i butikken.
Ved køb af gavekort, er gavekortet gyldigt i ét år efter købsdatoen (dette fremgår også på gavekortet). Restaurant Bangs Have påtager intet ansvar ved mistet gavekort, man har derfor som kunde selv ansvaret for gavekortet.
4.2 Afhentning
Alle de oplyste varer på hjemmesiden, vil være til afhentning i restauranten. Dette er også beskrevet ved den enkelte varer, hvilket tidsrum det vil være muligt at afhente den pågældende menu. Hvis der er tale om billetter til et event/arrangement, vil dette blive tilsendt via e-mail.
4.2.1 Annullering af ordren
Grundet varens letfordærvelige karakter vil kunden ikke være berettiget til at kunne annullere ordren. Dette vil kun kunne lade sig gøre 14 dage før afhentningsdagen, bliver tidsfristen ikke overholdt er kunden ikke berettiget til annullering af ordren.
4.3 Retur og fortrydelsesret
Ved køb af billet til et event/arrangement, er billetkøbet som udgangspunkt bindende.
Restaurant Bangs Have forbeholder sig ret til at aflyse udbudte event/arrangementer, f.eks. ved tilfælde af for få tilmeldinger eller ved sygdom hos hovedpersoner. I tilfælde af aflysning fra restaurantens side vil du som kunde have mulighed for enten:
- At flytte din tilmelding til en anden event/arrangement med ledige pladser
- Få den erlagte betaling tilbage.
4.3.1 Force Majeure
Bestillinger kan annulleres uden varsel fra Restaurant Bangs Haves side som følge af force majeure, strejke eller andre forhold, som Restaurant Bangs Have ikke har indflydelse på. I dette tilfælde vil det ikke være muligt at få betalingen tilbage.
4.3.2 Undtagelser for fortrydelsesret
Det vil yderligere ikke være muligt at kunne tilbagekalde en ordre over for restauranten, ved varer som: hurtigt fordærves, menu som er sammensat af kunden, uegnet til returnering grundet hygiejne eller sundhedsmæssige årsager (forseglingen er fjernet), eller er blevet sammenblandet med andre produkter. Det vil derfor kun være muligt for kunden at anvende fortrydelsesret, for den del af ordren, som ikke omfatter af de nævnte bestemmelser. Dette vil også fremgå i bestillingsforløbet.
5. Hvilke oplysninger indsamles, hvorfor, og hvornår slettes de?
5.1 Ved køb af varer
Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til. Disse oplysninger slettes
Ved køb af billetter til events eller ud af huset menuer registreres følgende oplysninger:
- Navn på event, som vedkommende har købt
- Sted og tidspunktet for afholdelse event
- Navn på køber
- Mobilnummer på køber
- E-mail på køber
- Adresse på køber
- Evt. Firmanavn på køber
Oplysningerne bruges i forhold til deltagerbekræftelse på mail, påmindelses-SMS, deltagerlister, samt fakturering for eventuelt gebyr (faktura sendes til køber).
Oplysningerne opbevares i løbende regnskabsår + fem år fra seneste aktive deltagelse på et event, da Restaurant Bangs Have har opbevaringspligt i forhold til regnskabsmateriale i henhold til Bogføringsloven.
5.2 Nyhedsbrev
Restaurant Bangs Have udsender ét digitalt nyhedsbrev om aktuelle nyheder, som kan være af betydning for besøgende af restauranten.
Udsendelse af nyhedsbrevet sker ved hjælp af Mailchimp. Kontaktoplysninger opbevares og behandles af Mailchimp, indtil du gør noget aktivt for at framelde dig nyhedsbrevene eller ændrer dine kontaktdata.
Restaurant Bangs Have registrerer åbninger og klik i nyhedsbrevene.
Restaurant Bangs Have tilmelder automatisk alle der har booket bord i restauranten, som vi har e-mailadresse på.
For at vi kan sende nyhedsbrevene, skal vi bruge oplysninger om:
- E-mailadresse
Modtagere af nyhedsbrevet kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at benytte link nederst i nyhedsbrevet.
5.3 Sociale medier
Det er p.t. muligt at følge Restaurant Bangs Have på Facebook og Instagram.
Det er frivilligt at følge Restaurant Bangs Have på de sociale medier, og følgere er selv ansvarlige for tilmelding, framelding samt samtykke ved registrering af data på de pågældende medier. Har du spørgsmål til databehandling hos ovenstående sociale medier, skal du kontakte disse.
5.4 Hjemmeside www.bangshave.dk
5.4.1. Cookies
Vi bruger cookies til at forbedre vores hjemmeside, så den lever op til brugernes behov. Vi bruger blandt andet cookies til at føre statistik over trafikken på siden, så vi kan sikre os, at indholdet er relevant og let at finde for brugeren.
På bangshave.dk anvendes der cookies i forbindelse med køb af varer og for at måle trafik på hjemmesiden.
Cookies, der måler hjemmesidens trafik, giver oplysninger om bl.a. antallet af brugere, der besøger siden, hvor de kommer fra og hvilke emner, der er mest vist.
Registrering af hjemmesidens trafik gør det ikke muligt at identificere enkelte brugere.
Cookies kan altid slettes.
6. Sikkerhed
Restaurant Bangs Have har vedtaget regler for, hvordan Restaurant Bangs Have sikrer de personoplysninger, vi har registreret.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der medfører en høj risiko for de registreredes rettigheder, fx for identitetstyveri, økonomisk tab eller tab af omdømme, underretter vi de berørte så hurtigt som muligt.
7. Registreredes rettigheder
Enhver, som har registreret data i Restaurant Bangs Have har ret til efter anmodning at få følgende oplyst:
- Hvilke oplysninger, vi har registreret om vedkommende
- Hvor oplysningerne stammer fra
- Hvad vi bruger oplysningerne til
- Hvor længe vi behandler oplysningerne
- Hvem vi videregiver oplysningerne til.
Vi gør opmærksom på, at retten til indsigt kan begrænses af hensyn til beskyttelse af andre personers privatliv.
Enhver har ret til at få rettet forkerte oplysninger og til at få oplysninger suppleret med yderligere oplysninger, hvis det vil gøre vedkommendes personoplysninger mere fuldstændige.
Enhver har ret til at få slettet egne oplysninger. Enhver har ret til at modtage sine personoplysninger. Enhver har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af egne oplysninger, fx hvis man mener, at oplysningerne er forkerte, eller at vi behandler oplysningerne i strid med EU’s persondataforordning eller dansk lovgivning.
Der er mulighed for at læse mere om rettigheder i Datatilsynets vejledning om registreredes rettigheder, som kan findes på www.datatilsynet.dk.
8. Klage
Du kan sende en mail til bangshave@bangshave.dk eller ringe på 54 78 19 11, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:
- Enhver har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis vedkommende er utilfreds med den måde, Restaurant Bangs Have behandler vedkommendes personoplysninger på. Datatilsynets kontaktoplysninger kan findes på datatilsynet.dk
- Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
- Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal.
Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores e-mail: bangshave@bangshave.dk.
Om Restaurant Bangs Have
Bangshavevej 23, 4930 Maribo
Tlf.: 54 78 19 11
E-mail: bangshave@bangshave.dk
Åbent hele året – ud fra din forespørgsel
Restaurant 1911
Hver uge: Torsdag, fredag og lørdag.
Fra den 10. april til den 4. oktober, fra kl. 18:00.